پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
انتخابات

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی گفت: امروز اوجب واجبات این است که مردم شریف ایران پای صندوق‌های رأی بیایند و به اصلح رأی بدهند. اصلح کسی است که مشی و مرام شهید آیت‌الله رئیسی را داشته باشد و از نظام و انقلاب دفاع کند و به اخلاق و آداب اسلامی پایبند باشد

خبرگزاری حوزه - فردا با رأی مردم سرنوشت ۴ سال آینده کشور رقم خواهد خورد. اما هر کسی که بخواهد سر کار بیای؛ نیاز به پشتوانه‌ای از حضور مردم دارد. حضور و مشارکت حداکثری تضمین کننده امنیت کشور و پشتوانه دولت است که می‌تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات و مسائل موجود در کشور گردد. از طرفی دیگر دشمن طمع به تحریم و جرأت تهدید و اضافه کردن مشکل برای مردمی که مقتدرانه از دولت‌ خود حمایت کنند، نخواهد داشت.

از این رو خبرنگار خبرگزاری حوزه به سراغ حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفت و با او پیرامون اهمیت حضور گسترده و مشارکت حداکثری و نیز لزوم انتخاب اصلح به گفت‌وگو پرداخت.

تحلیل شما از تأثیر و اهمیت مشارکت و حضور مردم در انتخابات چگونه است؟

حماسه حضور ملت شریف ایران را تبریک عرض می‌کنم. مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رأی در نوع خود خوب ارزیابی می‌شود، اما ملت ایران حیثیت و وضعیت بهتری را می‌توانند رقم بزنند. مردم ایران می‌توانند صندوق‌های رأی را با حضوری پرشورتر و بهتری همراهی بکنند. درصد مشارکت بایستی از چهل درصد به بالاترین حد ممکن برسد. هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، قوام، آبرومندی و عزت ملت ایران در دنیا متوقف بر حضور مردم در عرصه‌های مختلف است.

بعضی‌ها نسبت به رأی دادن بی‌انگیزه هستند و می‌گویند یک کسی رأی می آورد و دیگر نیازی نیست حضور داشته باشم. این کار درستی نیست. حضور پای صندوق‌های رأی واقعاً مؤثر و سرنوشت ساز است. باید همان‌طور که در صحنه‌های مختلف حضور حداکثری را شاهد هستیم، در اینجا به ظهور برسانیم؛ چون آمارگیری می‌شود. گاهی صحنه‌های حضور باشکوهی در روزهای ۲۲ بهمن و روز قدس شکل می‌گیرد که موجب بهت و تعجب دشمنان است در ایران رقم می‌خورد و جمعیت‌های میلیونی در مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف می‌آیند؛ ولی به قالب آمار در نمی‌آید و کسی نمی‌گوید که چه تعدادی دقیقاً در این راهپیمایی‌ها شرکت کرده و حضور داشتند.

در دنیا روی میزان مشارکت و حضور مردم در انتخابات ایران حساب می‌گردد، گفته و نوشته می‌شود، بنابراین اهمیت دارد که مردم عزیز بیشتر از این پای صندق‌های رأی بیایند تا در همه منطقه غرب آسیا و در جهان هم دشمن را ناامید و هم دوستان انقلاب و نظام را خوشحال کنند.

همه پای صندوق رأی بیایند / به کسی رأی بدهیم خون شهدا را حفظ کند / الان وقت تسویه حساب به خاطر معیشت نیست

برای افزایش مشارکت در انتخابات چه راهکارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

همه ما مسئولیم. کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ. کل جبهه انقلاب وظیفه داریم برای رقم خوردن یک انتخابات ماندگار و حیاتی پای کار بیاییم. نیروهای انقلاب اقلا این را از دشمنان باید یاد بگیرند. چرا که الآن آدم می‌بیند از کاخ سفید تا منافقین و تا صهیونیست‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و همه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در یک جبهه واحد با ایادی داخلی‌شان حتی جگر پاره‌های خودشان را در داخل مملکت به کار گرفتند تا بتوانند به هدف‌شان برسند. هدف آن‌ها هم این است که به قول خودشان تغییر ایجاد کنند که یک معنای عمیقی دارد که عمق آن تا تغییر تمام ارزش‌های نظام و انقلاب را که امام، رهبری معظم و این مردم که همه برای آن خون و دل خورده‌اند و برای آن زحمت کشیده‌اند را تغییر بدهند. گرچه در ظاهر با همین کلمه تغییر جلو آمدند، ولی عمق و ریشه این کلمه، همان تغییر تمام بنیان‌های اساسی نظام و انقلاب است. این جبهه از بیرون تا داخل آن را دنبال می‌کنند.

امروز اوجب واجبات این است که مردم شریف ایران پای صندوق‌های رأی بیایند و به اصلح هم رأی بدهند. اصلح کسی است که وجودش موجب قوام نظام خواهد شد. وجود و ریاست چنین فردی به طور قطع موجب موجب تقویت انقلاب و پایه‌های نظام و انقلاب خواهد شد. مردم نباید به کسی که ولو تأیید شده شورای نگهبان است؛ اما اطراف و حوالی او همان کسانی که از خارج تا داخل دندان تیز کردند که نظام و انقلاب را تخریب کنند، رأی ندهند.

بایستی تبلیغ چهره به چهره و دعوت تلفنی از کسانی که انگیزه ندارند یا نسبت به مسائل و شرایط موجود منتقد هستند اقدام کنیم. وضعیت معیشتی سخت هست و ما نیز انتقاد داریم، اما باید بدانیم که الآن بوقت تسویه حساب به خاطر معیشت نیست. سفره‌های مردم کوچک شده است. دوست و دشمن درباره اقدامات شهید آیت الله رئیسی می دانند جهت توسعه و رشد اقتصاد مردم کار کرد. واجب است کسی هم که می‌آید در همین مسیر باشد.

یاران انقلاب و نظام و آن کسانی که زیر تابوت حاج قاسم سلیمانی رفتند و برای شهدای خدمت و شهید جمهور خادم الرضا و سرباز ولایت و همراهانش اشک ریختند؛ به جاست که همه بیایند و به فرد اصلح رأی بدهند و به تبلیغات سمی و مسموم دشمنان نیز نگاه نکنند.

امروز کسانی که حرفهایی می‌زنند همان افرادی هستند که می‌گفتند اگر شهید آیت الله رئیسی بیاید در خیابان‌ها دیوار می‌کشد، ولی وقتی او آمد دیدند که برای ملت می‌دود و عاشقانه خدمت می‌کند. آن‌ها از این حرف‌ها و تهمت‌های خود پشیمان شدند و وقتی پشیمان شدند که آیت الله رئیسی را از دست دادیم. آن‌ها امروز همان شایعات را علیه انقلاب و کاندیدای اصلح مطرح می‌کنند. اصل مطلب همان هدفی است که دشمن دنبال می‌کند که می‌خواهد در سایه این شعارهای دروغین و تهدیدها به مطامع و منافع خود برسد.

همه علما پای کار بیایند. روحانیت معظم، طلاب و فضلای محترم هم حاضر شوند. امروز بزرگ‌ترین جهاد اکبر و اصغر این است که نگذاریم کسانی بیایند که ریشه‌های نظام را متزلزل کنند. کسانی که با حضورشان موجب آرامش اسرائیل و صیهونیست‌ها می‌شوند. مردم باید ببینند که کاخ سفید، آمریکا و صهیونیست‌ها چه کسانی را تبلیغ می‌کنند. ما باید بیاییم و به کسی رأی بدهیم که باعث یأس دشمنان، شکوفایی اقتصاد و بهبودی وضعیت میعشت و اقتدار بین المللی، تقویت جبهه مقاومت و ... شود. امروزه جبهه مقاومت موجبات شکست صهیونیست‌ها و آمریکا در منطقه را فراهم کرده است.

در یک کلمه همه ما مسئولیم و خون شهدا باید حفظ شود. باید به کسی رأی بدهیم که خون شهدا را حفظ کند نه کسی که اعتقادی به شهدا ندارد. باید به کسی رأی بدهیم که در ایران و جهان مقتدر باشیم و به غرب گرایان اجازه تنفس ندهیم.

امام عزیز جمله‌ای دارند که باید نصب العین باشد و این حرف معمار انقلاب را باید توجه کنیم. امام در اول انقلاب فرمودند غرب زدگی از زلزله زدگی بدتر است. من به شما ملت ایران التماس می‌کنم و دست ملت ایران را می‌بوسم. البته امام اهل این حرف‌ها نبود و تنها دستی که امام بوسیده، دست ملت است. ایشان التماس به ملت می‌کند که همه این جملات برای این است که این غرب زدگان را کنار بگذارید.

ما نباید طوری رأی بدهیم که کشور محل تاخت و تاز خائنین، جاسوس‌ها و خارجی‌ها شود که به عنوان مدیران وارداتی بیایند فعالیت کنند. جوان‌های ما در همه عرصه‌ها سرآمد، مدیر و مدبر هستند. باید تمام مسائل را فکر کنیم و تبلیغ کنیم. همه از زن و مرد، پیر و جوان و دانشگاهی و حوزوی تبلیغ، فعالیت و مجاهده کنیم تا کسانی بر قدرت تکیه نزنند که تمام زحمات امام، رهبری و شهدا را در این ۴۵ سال انقلاب به باد بدهند.

سزاوار است منتخب ملت مشی و مرام شهید آیت الله رئیسی را داشته باشد و از نظام و انقلاب دفاع کند و به اخلاق و آداب اسلامی پایبند باشد. آنچه می‌ماند اخلاق، ادب و فرهنگ ایمانی و قرآنی و ارائه فرهنگ اسلامی به دنیا خواهد بود.

پایان پیام